Masalah~ | miss fluffy


Thursday 9 January 2014

Masalah~

Klik gambar untuk tumbesaran~

Idea datang lalu aku curahkan di atas sekeping recycle paper. Masa ni free. Aku takda kerja & boring so aku lukis la dan scan. Nampak kegigihan aku di situ?

Ok, masalah. Semua orang dalam dunia ni ada masalah. Cuba komen sikit cakap "Saya tak pernah ada masalah". Meh aku nak jumpa beliau. Mohon tips hidup tanpa masalah.


Kalau tak, takda la kan lirik lagu "Troble is a friend of mine...Oh..Oh.." So, masalah ni ada kategori jugak. Kecik besaq sederhana. Setiap masalah ada macam-macam penyelesain. Face the problem and settle it. Atau biar masa yang menentukan. Atau lari sahaja dari masalah.

Ok, aku jenis spesis kalau masalah berat memang aku rasa macam nak lari. Tanak lansung fikir. Tapi selalunya tak berpeluang nak lari. Kena hadapi jugak walau sakit & payah macam mana pun. Bila dah berjaya settle rasa macam. Fuh!! Lega giler. Ringan kepala hotak aku ni. Hehe. Tapi itu masalah berkaitan dengan kerja atau pelajaran atau lain-lain.

Macam mana pulak masalah yang melibatkan hati, perasaan, limpa, jantung semua? *Ok over. Maksud aku masalah dengan orang. Tak kisah la cinta ke, saudara mara ke, tokwan ke, kawan ke? Susah sikit kan? Nak bocor rahsia ni~ Haha macam aku pernah kecewa sebab cinta. Lawak pulak rasa-.- Memang diakui, frust giler. Tension, marah, dendam, sedih. Semua ada. Ambil masa yang lama untuk rawat hati yang berdarah. *Ayat jiwang~ Tapi betul. Aku biarkan masa yang tentukan. Aku motivated diri aku. I deserved better man than him. Mungkin Allah dah reserved lelaki yang lebih baik dari dia untuk aku. Masa tu ayat tu je yang selalu berlegar dalam otak aku. Dan sekarang I'm totally forget him. And I'm happy with my life now. Walaupun agak mengambil masa untuk lupakan someone tapi nampak macam mana aku biarkan masa rawat masalah perasaan aku ni. Huhu~

So,  bersabarlah. Allah akan bantu kita. Jangan berhenti meminta dari Dia.

Lukisan kat atas tu aku lukis untuk motivate diri aku sebab ada problem kat tempat kerja. Hopefully dapat motivate korang jugak! Chill! ;)

20 comments:

  1. bila tengok lukisan ni, teringat pulak akak, si adriana, with or without you, dia pun pandai melukis

    ReplyDelete
  2. face it..kalau kita lari bukan dapat selesaikan masalah pun kan..good sharing :)

    ReplyDelete
  3. sy pun ada masalah tapi perlu senyum supaya ceria sentiasa.

    ReplyDelete
  4. canti tulisan awak. so true, jangan lari dari masalah. kalau dibiar masalah tu makin lama makin bertambah, makin besar, makin beban. kena duduk dulu tenang2, atur & selesai satu2.. =)

    ReplyDelete
  5. Allah sentiasa bersama kita..

    ReplyDelete
  6. hang pandai lukis !!!! comei boleh buat komik sikit hehe

    selalu nyaa saya banyak lari dari masalah humm. abaikan perasaan marah tu dan lama-lama akan ok :)

    ReplyDelete
  7. haha,, comel jer.. sempat lg melukis tu,,

    ReplyDelete
  8. zizie kalo ada masalah dgn manusia, zizie diam selagi boleh sabar..

    ReplyDelete
  9. betul tu. dan samalah kita. tak nak fikir langsung tp last2 kena hadap jugak. huhu

    ReplyDelete
  10. pandai melukis ye :)

    betul tu, problem is life. life is problem hahah.

    ReplyDelete
  11. Masalah itu peluang utk kita semua beroleh pahala & kasih dari Allah dgn selalu berdoa kpdNya.. in shaa Allah..
    cute lukisan tu.. :)

    ReplyDelete
  12. salam..

    amboi..kemain dier melukiss nii..huu
    cam pntang jumpe kertas ea.. ^,^

    ReplyDelete
  13. yup...agreed dengan artikel nie..cara paling baik nak deal ngan problem ialah dengan deal with it..pasal masalah putus cinta tu, pada pendapat the only way to heal the pain is "time" sebab sampai satu masa kita akan get over gak orang tu..problemnya, kita tak tahu bape lama..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. setuju sangat tu. kena hadapi jugak walaupun apa yang terjadi

    ReplyDelete
  15. ya. agree. walaupown hana selalu jugak lari. tp bila dah sampai kekuatan tu baru rasa semangat nak solve. haha :)

    ReplyDelete
  16. setuju dear! kita kena hadapi masalah dan selesai. suka lagu trouble is a friend tu by lenka right? hehe

    ReplyDelete
  17. setiap masalah pasti ada penyelesaiannya..

    ReplyDelete
  18. kesimpulannya jngan lari dari masalah kalau tak lgi banyak masalah timbul..

    ReplyDelete
  19. Masalah mmg kene selesaikan.. kalau tak lagi bertimbun2...

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️