Barang yang lepas jangan dikenang | miss fluffy


Tuesday 12 June 2012

Barang yang lepas jangan dikenang

Assalamualaikum.


Tetiba tajuk macam peribahasa paper BM  untuk SPM kan? Dah buang tebiat ye cik kak? Hee-,-''
Takde lah. Mana ada buang tebiat, buang angin banyak derr. *Mengarut! pfftts.


Bukan nak mengutuk apatah lagi nak mengata. Ewahh! Ni cuma pendapat yang ingin aku kongsi bersama korang. Plus, boleh lah bagi komen & pendapat yang beras. *Macam Shin Chan. Bukan, bernas. Hehehe.


Al-kisahnya macam ni. I just get a message from my friend. Ada someone *dari dunia Pokemon suddenly sent a message to my friend. Dalam mesej menyatakan dia mahu minta maaf. Sebabnya? Dia pernah kutuk dan mengata kami dulu. *Padahal kami tak tahu pape pun. Huhu. Then, okey lah. But apa yang kami curious tahap cipan adalah why now she suddenly apologize? Dan hal yang pernah berlaku tu dah lama berlaku. Tahun lepas, tahun-tahun lepas maybe. Ha tengok aku pun dah tak ingat. Memang dah lama kan?


Yeahh, yeahh dia minta maaf. Then, kenapa perlu ragu-ragu kan? Accept saja lah. Kerana malas nak fikir, kami terima sajalah. Orang minta maaf kan, why not maafkan je. Benda baik. Biasalah, benda lama bila diungkit balik pasti akan terasa kesannya. Macam luka lama berdarah kembali. Cewahh ayat aku!! Hmmpphh hmmphh!! *Hidung kembang






Kesimpulannya, bagi aku kita WAJIB siasat dulu sesuatu perkara sebelum mulut kita lancang mengutuk atau mengata. Kan? Aku pun pernah buat jugak benda yang sama, so by my experience aku rasa homaigoddd!!! How dumb I act before. Haha buat malu je kan. Aishh *Garu-garu kepala. So, for "her" I forgive you. Maybe at that time you don't know the truth. But now hopefully, we are matured enough to evaluate the good and bad things^^.
If one forgives others, Allah bestows more honour on him.


p/s: Salah dan silap aku juga harap dimaafkan. Nobody perfect:) Ayat di atas adalah gurauan ye^^


"Lets bygones be bygones. Hokeyyyy!!>,<"

2 comments:

  1. Barang yang lepas jangan dikenang ...baca ungkapan ni teringat kt kumpulan sepah raja lawak...haha :p

    http://encikcopypaste.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...diorang guna ungkapan ni ke?haha xtgk raja lawak:p

      Delete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️