Why I love blogging? | miss fluffy


Friday 22 June 2012

Why I love blogging?

Assalamualaikum.


Salam jumaat, semoga hari yang diberkati Allah;) Ha tengok tajuk ala-ala mat salleh gitu nyahh, auwww.
Hehe auuww tu macam pondan lak. *Opss tak baik, tak baik. Heee.


Kenapa aku suka blog, tulis blog, blogwalking, merapu blog, membebel blog? Mesti ada reasons kan. Huhu.
Sebelum ni aku ada blog lain but it has been deleted. Sebab? Biarlah rahsia *nyanyi lagu Siti Nurhaliza, lalala~ Niat dah tak mau la ada blog tapi tak boleyy der. Terketaq-ketaq lutut dan jari-jemariku akibat ketagihan blogging. Jangan fikir benda lain hokeyyy!! Hewhewhew~ ^^


Sebab aku suka blogging?
1. Aku suka menulis
Memang aku suka buat karangan time SPM dulu. Harharhar. Walaupun ayat BM aku kekadang failed susah nak faham tapi aku tetap suka. Biarlah ayat tak macam sasterawan negara janji aku bahagia. *perasan nak jadi sasterawan negara-,- Sebab aku boleh express apa yang aku tak boleh express secara realiti, aku tukarlah dengan cara penulisan. Hokeyyy what? Bhaha;p At least orang faham apa aku nak sampaikan jadi lah. Kan? *Bajet feymes semua orang baca penulisan aku, ppfftttss!!
2. Tambah & kongsi ilmu pengetahuan
Ada blog ke takde ke memang ilmu tu penting. Sekarang ni kalau nak share ilmu dah tak payah susah-susah guna microfon cakap dalam dewan orang ramai. *Tetiba teringat cerita Hantu Kak Limah. Semua kat hujung jari je. Kat Facebook, kau click je button Share, 1dunia boleh baca kau punya share tu. Share la benda baik-baik, jangan kau pergi share gambar biru 18sx. Buat dosa kering je nanti. Huhu;p Dari situ kau dah boley kongsi. Lagi satu, blogwalking dari blog ke blog, boleh tambah knowledge. Benda yang kau tak tau pun bila baca kau tau. Macam aku, buta IT, tapi aku cari info kat blog dah jadi reti. Hehe *hidung kembang kempis rasa bangga. Contoh lagi, kau tahu susu badak air warna pink? Kau tahu? Tau takpe, yang tak tau? Sekarang kau dah tau, aku pun baru je tau. See, ilmu boleh tambah & kongsi bersama. Dimana-mana, aku tak cakap blog saja. Tapi sebab aku selesa share semua ilmu dekat blog. Hehe;)
3. Boleh berinteraksi & kenal kawan baru
Yang ni best, aku assume semua followers & blogger sebagai kawan baru aku. Yeah, kawan baru. Dapat la kawan kan, even tak rapat tapi mesti berinteraksi kan? Dari tak kenal lansung boleh berkenalan what. Jangan la sombong-sombong, kalau kita baik, orang pun baik dengan kita. Faham? Heee:D Best apa! Huhu so, kepada Forever Alone tuh, buat la blog. Confirm dah tak Forever Alone lagi. Jyeahhh!! *over tau! 


Dah la kot. Aku share 3 reasons je la. Kang kalau banyak-banyak, harus korang nak baca panjang-panjang. Haha, kalau ikutkan aku banyak je reasons. Bertukar pendapat, tukar & bagi idea, bergurau-senda lagi, kongsi ilmu agama, kesedaran & macam-macam. Tak larat nyahh oii aku nak list semua. *Dasar pemalas
Hokeyy la setakat ni. Janji apa yang aku tulis memuaskan hati aku. Haha:p


Sedikit ilmu untuk dikongsi:




p/s: Dulu masa sekolah jadi pelajar terbaik BM Form 5>,< *Riaknye perempuan ni!!Grrr;p

26 comments:

  1. saya kawan baru jugak lah.. sharing is caring kan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita geng ah kalu macam tu..hehe so true, sharing is caring..hihi^^

      Delete
  2. nice :)sebb kita same la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi same jugak..okey boleh jg geng lagi!!;p

      Delete
  3. Mungkin awak patut try jd penulis novel kot.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sy jd novelis, cerita takde "the end" sbb asyik melalut ke laut..haha:D

      Delete
  4. ooo..yg ak leh simpulkan dr n3 ko...
    1) mesti spm ko 1A bahasa melayu
    2) dgn blog ko jd bijak sbb dpt ilmu mencurah2
    3) ko kn dpt rmai teman maya dr realiti :P

    ok itu ajer sbb ko share 3 reasons so ak bls dgn 3 jgk :)

    http://encikcopypaste.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha terror la ko bt rumusan..mst rumusan ms PMR dapat A kan?agaga gurau kawan^^

      Delete
  5. Kita follow sini eh kawan #82 hehe =D

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/aku-penat-jadi-athlete.html

    ReplyDelete
  6. keh3.. jap2.. dosa kering ek tgok gmbr biru 18sx.. kalau dosa basah mcm mne? tgok gambar warna warni 18sx ek? kui3

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..haha jap nk google..haha ala betul latuh..dosa basah tgk gmbr warna warni 18sx..wahaha aduss;p

      Delete
  7. Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 91 .

    Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

    nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

    Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
    Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam:) thanks follow.
      Samalah sy punye^^ Salam perkenalan jugak:)

      Delete
  8. wahh. pelajar terbaik BM form 5. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ehh malu saya..;p *perasannyeeee>,<

      Delete
  9. kite same! hehe.. dulu ade blog lain.. tp atas sebab ttentu tpaksa delete.. kdg2 sedih pulak.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun syg blog lama tu..tp tuh la..terpaksa jugak delete..jgn sedih2:)

      Delete
  10. Dengan berblog dapat kenal lebih ramai kawan...^^
    Keep on Blogging...~

    ReplyDelete
  11. mumy setuju sangat...lebih sronok berbelog drpd berpesbuk. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, facebook boleh share diantara kawan yg kita kenal but blog, whole world boley tgk kalau nak.hihi

      Delete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️