Penanam Anggur | miss fluffy


Monday 6 May 2013

Penanam Anggur

Assalamualaikum.

Dah masuk 2 minggu aku berkecimpung dengan kerjaya baru. Sangat ohsemm untuk sesiapa yang berhajat nak menambah berat badan dan memelihara lemak sekitar perut dan leher-.-
Sebagai petani alaf baru hang boleh menanam tanpa cangkul, baja mahupun biji semaian. Mudah kan?

Dalam kata lain, penganggur. Penganggur reti? Huhu dah 2 minggu juga la aku dah habiskan latihan industri. Ini masa aku cakap, berat badan akuu boleh naik mencanak sebab kerja aku makan, tidur. Kalau berpekdah sikit pun aku blogging sama online. Sikit pun peluh wanita aku ni tak merembes. Hebakk kan?

Jadi buat masa sekarang memang aku akan bergelumang dengan resume. Job street, SPA dan segala jenis web yang tawarkan pekerjaan akan jadi BFF aku. Ohsemm kan? Tak. Tak ohsem sebenarnya.


Aku nampak macam tekong nasyid pun hado. Mihmih;3 
Kakak-kakak ohsem tempat aku kerja. Teach me lot of things.
Kira macam aku ni from zero to hero. Haishhh~

Siapa rasa nak beli anggur mari la order kat aku. Tapi bila tahun dapat makan aku tak sure. Hahaha~


22 comments:

  1. Hopefully MF cepat2 dapat kerja yer...Apapun, sementara leh enjoy, enjoy la dulu sbg penanam anggur tuh. Bkn susah pun kan...nnt kalau dah ada keja, susah nak rehat pulak.

    p/s: cara posing akak2 di sebelah kanan gambar tuh menampakkan spt nak menyanyi koir peringkat daerah. Hehehe...just kidding. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah...cadang nak berfoya-foya dulu. Eh? Haha.. emm sy pun mcm baru perasan ini posing ada ala-ala koir...

      Delete
  2. Salam.

    Ini bukan tanam anggur dah..

    ni dah smpai tahap, tanam lemak,kih3 :D

    Joging la petang2 dear..dpt kuarkn peluh..tiru macam saya,hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tanak tanam lemak!! Hehe berusaha nak jogging jugak..tapi berat rasanya..tak begitu bertekad lagi..huhu :P

      Delete
  3. insyaALLAH.. berbuah anggur tu nanti :D
    moga dapat kerja yang bersesuaian dan halal secepat yang mungkin.. Amiin ^_^

    ReplyDelete
  4. Enjoy dulu sebelum dapat kerja.. :)
    InShaa ALLAH..moga dipermudahkan untuk MF mendapat kerja..~

    ReplyDelete
  5. In Shaa Allah dapat laa kerja nanti. hihi
    lissa sekarang kena sambung study pula., ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke? Selamat belajar lissa!! Chaiyok2!! hehe ;D

      Delete
  6. nak anggur 70 bakul.. yg fresh punya tau.. haha

    all the best ye.. moga cepat2 la dapat kerja.. boleh belanja stroberi plak.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey order pending. anggur masih tak berbuah. hehe.

      Delete
  7. salam =)

    hehe pernh juga buat 'bisnes' ni..tp dsebabkan sume anggur xhidup,
    cri la keje len..ngeh3.. ;p Alhmdlh, dpt jg..smoga MF dapat kje lain jgk ea. ;p

    ReplyDelete
  8. all the best yer kak :D chayook chayook

    ReplyDelete
  9. truskn usaha dlm apa jua prkra. .jgn mngalah. .hehe :D

    ReplyDelete
  10. baru 2 minggu kan..relaks2 dulu.nanti dah bekerja dah start busy..ape pun good luck ok

    ReplyDelete
  11. semoga akak cepat2 dapat kerja.. chaiyok!
    btw, akak baru 2 minggu, iha dah 2 tahun.. huahua dah lebih 10 jenis beras iha habiskan kt rumah nih..

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️