Sarapan diet~ | miss fluffy


Wednesday 8 May 2013

Sarapan diet~

Assalamualaikum.

Semenjak seluar jeans aku mengecil, baju pun mengecil aku rasa aku patut buat sesuatu untuk kecilkan saiz badan aku juga. Taktau lah kenapa baju seluar semua mengecil. Mungkin sebab cuaca atau faktor sabun basuh kot. 

So, I think I should do something. Turunkan berat aku. Maklumlah, duduk di rumah. Mestilah aktiviti yang dilakukan tu membuatkan lemak² aku tepu. So, aku tunaikanlah hasrat aku. Start semalam, aku dah mula keluar jogging. Hehe *tolong jangan buat muka terkejut jebon. Ye aku jogging. Aku sendiri pun tak percaya. Pergi berjogging di kaki Gunung Jerai sangat lah PENAT! Haha. Kawasan berbukit, bayangkanlah. Memang lah penat bagi manusia yang 'jarang' berjogging macam aku ni. Tapi sebabkan tempat tu sejuk dan segar, tetiba rasa nak pergi lagi.

Dari segi makan, memang dah tak melantak sesuka hati. Aku kurangkan pengambilan karbohidrat dan banyakkan minum air kosong dan mamah sayur-sayuran. Buat la sup ke, tomyam ke. Bagi aku bila kita makan makanan yang jenis bersup lebih cepat kenyang. Aku dah cuba buat sup sayur. Tomyam ayam sayur. Huhu. Sungguh vegetarian aku rasa ini jam-.- Harap apa yang aku buat ni boleh la konsisten sehingga dapat hasil yang aku mau. Oh yeah, aku jugak rasa nak try amalkan green tea. Okey ke?

Sarapan diet aku sekarang?

 

Taraaa!! Telur goreng bersayur. Aku taruk tomato, bawang banyak-banyak sama itu cili sikit mayonis dan secubit garam. Goreng sampai rangup makan dengan sos. Kenyang. Serious kenyang. Kira perut boeh bertahan dari lapar.

Hopefully aku akan berjaya menurukan sikit berat ni. Mana nak tau ada orang masuk meminang nanti. Eh, apa kaitan? Mihmih;3

27 comments:

  1. eheh! buat senaman hulla hop un membantu nak kecik kan bhgian bawah bdn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke? hehe pasni bulih gelek hula hop la..hihi

      Delete
  2. wah, sedapnya nampak >_<
    nak jugak :D

    ReplyDelete
  3. nak rasa2? ;) CJM rsa CJM pon kena diet sekarang...bdn sudah berat T_T! MF, jo, sma2 cri tips diet! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom2..kalau ada pape tips jgn lupa share tau!hehe ;D

      Delete
  4. waaaa..mun xbole nak diet..hehehe..keinginan makan tu kuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi mmg kena betul determine kalau nak diet ni..sabar2..;P

      Delete
  5. MF..ak dah terkejut jebon ni..acane tu?hahahaah

    Jom la, ak pun amalkan berjoging balik ni..yg penting, sihat ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ada jgk yg terkejut ni! betul, berdiet secara sihat;)

      Delete
  6. g00d xmkan nasi waktu pg....tpi kalo ley elak kan tel0r g0reng,,,,,better telur 2 di buat sup dgn syur2....just bk0ngsi pgalaman....hehheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? thanks umaira for the tip..hehe mgkin kena kurgkan yg bergoreng..rebus lbh bgs kan?;)

      Delete
  7. g00d xmkn nsi wktu pgi......tpi kalo ley.....elakkn tel0r grg....better buat sup tl0r dgn syr2....bc0z.....sup xde k0lestr0l c0mpare tel0r g0rg....hehhhee....just bg pendapt mgikut pgalaman....

    ReplyDelete
  8. nk diet ea? sy skong akak slalu. .chayok2. . :D nape telur syur 2 nmpk sdp sgt. .meleleh air liur nie. .hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah diet..hihi thanks for support! sedap ye..sila try doreng & rasa..hihi

      Delete
  9. istiqamah pi hari² confem org lidi jeles dgn kekurusan kita....heheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha betul habaq hg k.cik..guys, beliau ni partner jogging aku! mihmih;3

      Delete
  10. senamrobik je kat dalam bilik.. hehehe.. kurgkan makanan berminyak, buah-buahan jgn lupe.. hehe

    ReplyDelete
  11. Akak ni pun nak diet tapi kuat makan..huhu macamana tu... :)

    ReplyDelete
  12. semoga berjaya ek..akak dah byk kali nak diet tapi hampehh.akak dah try green tea tapi tak bolehla coz asyik kuar msuk toilet..susah kalau hari bekerja takut bos ingat mengular..hehe..

    ReplyDelete
  13. selamat turunkan berat badan , yer kak ! hehehehe

    ReplyDelete
  14. akak, try buka kat youtube, "pop pilates" kalau nak kurus, ikut je workout kat video tu. serious seronok gilaaa.

    ReplyDelete
  15. waaa nampak sedap.. yess sepp sikit, iha pun taktau awat baju2 dgn seluar makin mengecik.. anai2 gigit kot :D
    selamat maju jaya tau akak, iha sapot akak dari jauh, hiks~

    ReplyDelete
  16. salam...
    wahh joging tu aktvti yg amt baik sekali utk bdn...
    tapiii..srpn tu..makanan bergoreng mcm xkene dgn bfast je..huuu
    kene research lagi makanan apa ssuai utk bfast..tau..
    yaya rase cereals yg tbaik ^_^

    ReplyDelete
  17. kalo aku sarapan diet pake shake rasa coklat, praktis dan pasti bergizi lengkap

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️