Manners | miss fluffy


Monday 20 May 2013

Manners

Assalamualaikum.

Well sebut pasal adab atau omputihnya "manners" rasa semua orang dalam dunia ni tau. Tapi bila takdak adab secara automatiknya boleh tukar jadi kurang ajar atau omputihnya "rude". So rude mehhh!

Kisah petang tadi dekat market. Ya² market tempat crowded dengan manusia. Nak beli ikan la, sayuq la, kucing la. Ehh haha tak lawak-_- Kalau pergeseran atau mana² perlanggaran tubuh berlaku aku assume itu normal. Yela, dah kalau tanak terlanggar or tergeser sila shopping ikan sayur di Pavilion. Kurang la potensi nak langgar² ni. Actually aku tak kisah pun kalau pergi tempat crowded macam tu kita terlanggar. Just say SORRY and done. Simple right?

Tapi bila petang tadi ada la perempuan langgar aku. And maybe my fault too because I didn't notice her at my back. Then as usually sorry tu memang akan keluar dari mulut aku. Part yang aku hangin bila perempuan tu looking at me dengan sinis gila pastu jeling maut punya. Perghh menyirap. Is she deaf? Aku rasa macam aku cakap sorry bukan maki. I say sorry what! Tapi lain pulak yang aku dapat. Dengan muka sombong dah boleh beli ikan di market rasa macam datin² la takleh langgar? Nampak macam small matter je kan. Apa hal la aku nk kecoh sangat tapi bila difikir balik memang geram. 

Disini bukan aku nak membebel apa cuma aku terfikir. Memang zaman makin canggih tapi orang lansung tak canggih. Perangai memang di takuk lama. Yela bila seseorang berikan kita buah yang baik jangan la pulak kita balas dengan tahi yang busuk. Nampak? Apa salahnya turunkan ego atau sifat sombong tu sikit. Tak rugi apa² kan. But well, untuk menyejukkan hati aku ini aku just anggap orang ni tak cerdik. Sebab kalau orang yang cerdik dia punya adap tu memang tahap tinggi punya. Orang² tak cerdik je kurang sikit adab ni. Kan? Kahkahkah. 

Mulalah pemikiran hitam aku mengarut menghasut² fikir benda tak berfaedah ni. Hukhuk-_-

4 comments:

  1. sebab tu tak suka pergi tempat2 crowded ni.. huhu.. lgpun tak tahan, sesak nafas lah.. ada jugak yg pitam nnti.. huhu

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Maybe dia berharap yg langgor dia time tu, putera dari kayangan..tpi, bila dia pusing, ala..kau MF, kecewa tahap beruang jadinya,kih3.

    Maybe, tu kali ke 100 dia kena langgar..tu yg menyirap je..huk3

    ReplyDelete
  3. Geram kalau jumpa orang macam ni kan...

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️