Life is like a game. | miss fluffy


Thursday 27 February 2014

Life is like a game.


Hidup ini umpama kita main game.
Maksud aku hidup ini kenalah ada matlamat.
Kena ada arah tuju.
Bila kita main game. 
Berusaha nak achieve level seterusnya.
Berusaha nak capai target.
Berusaha nak fulfill game requirements.
Kan? Betul tak?
Ada ke orang main game sekadar main je.
Tanpa tujuan, tanpa matlamat.

So, macam itulah juga dengan kehidupan kita.
Tanpa arah tujuan, tanpa matlamat.
Tanpa usaha.
Apa akan jadi dengan kita?
Confirm tunggang langgang hidup ni.
Tapi bila kita ada matlamat dalam hidup,
sudah pasti kita akan berusaha untuk lakukan yang terbaik dalam hidup kita.
Kan? 

Setiap kegagalan dalam hidup ni jangan kita akhiri dengan berputus asa.
Kena terus mencuba sampai berjaya.
Jangan biarkan hidup kita jadi "Game Over".

So, sekarang aku tengah tergila-gila main game Little Big City. Ye aku tau, game ni dah lama tapi aku je baru main. Ketinggalan. Kehkeh~ :face15:

4 comments:

  1. senang cerita mcm game candy crush. tak boleh nak proceed next level kalau tak buat apa yg dia nak. hehe

    ReplyDelete
  2. Iye, memang macam game. Kena pasang strategi untuk berjaya dan tak stuck pada 'level' yang sama je.
    Analogi yg baik cik Mime (:

    ReplyDelete
  3. at least tahu jugak pasal game ni.. x de la ketinggalan sangat.. saya ni x tahu pun pasal kewujudan game ni.. lagi la ketinggalan.. hehehe

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️