Pemandu Malaysia Agresif | miss fluffy


Monday 10 February 2014

Pemandu Malaysia Agresif


Tajuk nak gempak je kan. Ala-ala paper Metro gitu. Kehkeh. Jangan marah ok semua pemandu-pemandu di Malaysia. Bukan aku yang kata. Orang luar yang kata kita memandu secara agresif. Nak marah:face3:? Sat-sat, sabaq lu....

Kisah terjadi bila salah seorang colleague aku ni accident. Dah 2 kali dia accident dalam 4 bulan aku masuk ni. Tengok gambar kereta dia kemek teruk jugak la. 

Then aku tunjuk la gambar kereta kemek tu kat seorang lagi colleague ni. She's from Thailand. Orang sana kerja sini. Hehe dia yang cakap kita ni agak agresif bila memandu. Dia cakap tempat dia taklah agresif macam kita. Dia sendiri pun agak cuak bila memandu di Malaysia. Huhu. Aku taktau la yang tu. Dia la cakap.

Tapi aku agak setuju la dengan dia cakap tu. Memang sepanjang aku di jalan raya macam-macam hal. Bawak macam pelesit, keluar simpang tak tengok kiri kanan, suka-suka hati nak belok, langgar traffic light di jalan yang sibuk. Bahaya woi!! Tapi tak semua la macam tu. Sebahagian je macam tu. Yang lain tip top je. Haishh kadang-kadang rasa trauma je nak drive. Haha.

Bukan boleh jangka. Kadang-kadang kita punyalah berhemah di jalan raya. Tapi jadi jugak accident sebab orang lain pulak tak berhemah. Tak kita langgar orang, orang lain pulak langgar kita. Macam-macam hal.

Aku first time dalam sejarah hidup pergi cium bontot kereta orang. Trauma gak la. Tapi aku cium dengan motor je la. Mujur tak teruk. Pemandu kereta pun ok je. Dan nasib baik kereta dia ok jer. Haishh trauma habaq hang!!

Lepas kejadian tu aku lagi berhati-hati. Takut jadi perkara yang sama. Taknak!!:6:

So, mohon berhati-hati di jalan raya. Pemandu Malaysia~ Jangan agresif sangat nah. Hehe:face44:

What To Do After a Car Accident
Jumpa ni kat We Heart It

12 comments:

  1. haih, nasib baik keta tu tak mintak claim riburiban :(
    bos gua ckp omputeh pun takut nk drive kt malaysia terutamnya penang =_=

    malu cek.

    ReplyDelete
  2. Kalau ikut negeri yang teruk drivernya Kelantanla, bawak dekat Kota Bharu tu memang nightmare la terutama waktu cuti ni. Tapi keseluruhan Malaysia kira okei lagi, macam Mesir memang extreme gila pemandu dia.

    ReplyDelete
  3. kalo kita je hati hati, tapi orglen x hati hati x gune jugakk kanns.,UHuuuu

    ReplyDelete
  4. pendapat dia ada betul gak..pemandu malaysia nie kekadang agresif tak kena tempat. kalau kat Indonesia sambil memandu mereka akan membunyikan hon ketika memotong supaya mereka diberi laluan atau nak keluar simpang. kat sini kalau bunyi hon tu dah boleh bawak bergaduh dah..hahahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. Memang pon agak agresif.
    Especially orang yg bawak kereta mewah2 ni.
    Asal nak belok tak pernahnya bagi signal.
    Sakit pulak hati kita...

    ReplyDelete
  6. betol tu MF... :) kita dah berhati-hati tapi masalah nya orang lain tu la kan

    ReplyDelete
  7. mun pun pernah accident tapi bukan mun yang bawak tp abg mun..sangat2 cuak..dan alhamdulillah kami semua selamat cuma kereta je agak teruk..

    ReplyDelete
  8. ince share.. tapi so far saya tak jumpa la lagi pemandu yg agresif.. yg agresif sikit2 biasa2 ni ader la..

    ReplyDelete
  9. bila drive mmg kene hati2 sgt.. bila sampai di destinasi yg dituju mmg lega sgt.. mcm pegi berjuang kt atas jln raya...

    ReplyDelete
  10. memang pun...akak pun selalu hangin dengan driver kat msia..kadang tu biadap

    ReplyDelete
  11. sangat agresif..tak hormat pemandu lain..kdg² kita terkena tempias akibat careless orang lain..huhu

    ReplyDelete
  12. org malaysia memang byk accident.. huuuu. smpai skrg takut nk drive. lesen jd pekasam jelah. betoi kata zyra, kt pnang pun mcm tu

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️