Percaya | miss fluffy


Friday 7 February 2014

Percaya



Jika ditanya
Samada aku percaya dia.
Terus terang aku katakan.
Aku sangat mempercayainya.

Yang aku harapkan cuma.
Jangan di musnahkan kepercayaan ini.

Orang kata, 
Jangan terlalu letakkan kepercayaan pada seseorang.
Kelak takut hati merana.
Ya, ada benar.
Tapi aku rasa aku cukup mengenalinya.

Hati manusia mudah berubah.
Mungkin satu masa kepercayaan itu akan lenyap.
Atau mungkin ia kekal seperti sekarang.

Yang pasti kepercayaan yang takkan pernah berubah hanyalah pada Pencipta aku.

Tumblr
Source: We Heart It

6 comments:

  1. kalau manusia takleh percaya 100 % kan.... sbb sifat kejadian kita yang lemah ...

    ReplyDelete
  2. Percaya kepada Dia adalah segalanya..
    Baru Dia kurniakan seseorg yg boleh kita percayai.. =)

    ReplyDelete
  3. yeah thats true. kepercayaan juga diibaratkan seperti kertas sekali direnyukkan takkan kembalik ke rupa asal :)

    ReplyDelete
  4. Bila kepercayaan dikhianati, pujuk diri supaya diberi kekuatan oleh-Nya untuk memaafkannya :')

    ReplyDelete
  5. hati manusia sentiasa berubah..

    ReplyDelete
  6. kalau hilang kepercayaan susah nak percaya untuk kali kedua nya kan..ape pun percaya kepada Allah SWT sepenuhnya :)

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️