Kau ghase? | miss fluffy


Thursday, 6 November 2014

Kau ghase?


Kita....
Sibuk nak post tentang aib saudara kita.
Sedangkan aib sendiri terbuka ternganga.

Kita...
Sibuk menjaja buruk mereka.
Sedangkan diri lansung tak sempurna.

Makin kita rasa apa yang kita buat betul belaka.
Makin kita jauh dari Allah sebenarnya.

Jangan sangka semua yang kita lihat adalah sama dengan apa yang kita fikir.
Bersangka baik lah.
Walau kadang hati menidakkannya.

Ingat.
Sekali kita menutup aib saudara kita.
Sepuluh kali Allah menjaga aib kita.

Kalau tak mampu nak menasihati mereka.
Cubalah menasihati dan peringati diri sendiri.

7 comments:

  1. drp kita membuka aib mrk lbh baik kita menasihati atau menegur . dapat gak pahala . kalau x nak berubah , biarlah luncai terjun dgn labu2nya ... ermmm

    ReplyDelete
  2. Yup, bersifat baik sangka terhadap sesuatu ni benda yang pada konsepnya senang tapi selalu kita terlajak perahu dalam bab ni.

    Sebab tu la selalu perlukan peringatan macamni.

    ReplyDelete
  3. ye betul tu! setuju cik mime!

    p/s: dah lama tak nampak? ke mane? ^_^

    ReplyDelete
  4. Fikir yang baik baik je, buat yang baik baik je :)

    ReplyDelete
  5. Setuju.. Sama-sama kita ingatkan diri kita ye.

    ReplyDelete
  6. nasihat yg baik.. kuman seberang laut orang nmpak kan...

    ReplyDelete
  7. Betul...dulu mmg jahil tp dah pandai pikir ni..beringat2lah haha

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.