Syukur..... | miss fluffy


Sunday, 31 December 2017

Syukur.....


Bila musim panas kita membebel-bebel.
"Panaslah"
"Tidur semalam berpeluh-peluh"
"Sekarang ini panas sangat"
"Habis burn kulit aku jalan tengah panas"
"Kalau hujan kan best"

Bila musim hujan pun kita masih membebel-bebel.
"Basuh baju tak kering-kering"
"Susahlah nak lepak luar musim hujan ni"
"Air naik pulak la dalam rumah aku lepas ni"
"Hujan pulak...baru nak keluar dating"
"Bagusnya kalau panas time-time ni"

Bersyukurlah.
Allah tak pernah marah pada rungutan kita.
Dia tetap juga memberi apa yang kita minta.
Kan?

*Aku juga begitu(⌣̩̩́_⌣̩̩̀)

♥ps: Kalau kita rasa kita susah, cuba buka mata tengok kesusahan orang lain. Pasti kita rasa bersyukur lepas tu. Cubalah!

2 comments:

  1. Kadang kadang saya pun macam tu... rasa tak bersyukur sangat.

    ReplyDelete
  2. btul tu.. akk sndri mengaku, langsong xmenghargai apa yg kita ada sebaliknya asyik merungut apa yg kita xde... Allahuakbar

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.