Merdeka!! | miss fluffy


Friday, 31 August 2012

Merdeka!!

Assalamualaikum.


Tanggal 31 bulan lapan lima puluh tujuh, Merdeka! Merdeka! Tetaplah Merdeka, Ia pasti menjadi sejarah
Hari ni merdeka kan? Bangga tak boleh hidup aman damai dalam Malaysia ni?
Makan cukup, minum cukup, tempat tinggal selesa. Apa lagi nikmat yang diberikan? Macam-macam ada!!
Hehe itu pun ada sesetengah dari kita masih lagi merungut. Cuba kita di tempat saudara-saudara kita.
Di Syria, di Burma? Macam mana eh kalau kita kat sana. 
Sentiasa kena berjaga. Nak pergi mana pun kena bawak senjata. Hidup dalam ketakutan. Hilang tempat tinggal, hilang keluarga, hilang anggota badan!! Sentiasa dihujani dengan peluru dan darah. Sedih kan?

Apa yang yang kita nak minta kalau Allah dah beri nikmat yang sempurna untuk kita?
Kalau dah aman, kenapa nak cari yang kucar-kacir? Kalau dah selesa, kenapa nak pilih menderita?
Alhamdulillah, syukur atas limpahan nikmatNya:)

Apa pun, Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke-55. Jangan lupa titik peluh nenek moyang kita untuk mendapatkan kebebasan. Sesuatu yang sukar untuk dapat masa dulu.

 Malaysia & I'm proud to be Malaysian!!^^



p/s: Plan nak pergi Dataran Merdeka pagi tadi hancussss bila terlewat bangun!!Pfttsss-,-

2 comments:

  1. jangan mulut jer berkobar2 menyebut merdeka ttapi minda n perilaku masih djajah...huhu. sila ulang n laung merdeka 55 kali :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe..mungkin minda yg dijajah tu patut diubah:)
      p/s: eerrr yg suruh tuh dah laung ker 55 kali?ha??haha

      Delete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.