Bukan masa senang | miss fluffy


Friday, 11 April 2014

Bukan masa senang


Bukan mahu menilai.
Sekadar luahan hati.
Insan-insan di sekeliling.
Bila susah, senyuman tak lekang.
Mulut ringan meminta dibantu.
Bila senang, mata bertentang mata
Kepala menoleh buat tak tahu.

Sekarang aku faham.
Mungkin aku tidak berhak menilai.
Tapi kau sendiri buat aku mahu menilai kau.

Dan sekarang aku juga tahu.
Kau bukan manusia
Yang mana ada masa aku susah.
Sebab kau manusia yang hanya muncul bila aku senang.

:)

7 comments:

  1. dear, hari tu akak nak tolong tapi tak dapat...sebab tak boleh buka dan tinggalkan komen... hik hik hik, walaupun tak ada kena mengena dengan entri ni kannn??? tapi sekarang dah resolve kann???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe dh ok dah sis, thanks...rupanya ramai yg terkena mcm saya...:D

      Delete
  2. Salam.

    MF..kita akan jumpa org mcmni dalam laluan hidup kita kan.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum... mimie MF,

    mendalam aje maksud tu...cer cerita mana tahu boleh tolong..

    mselim3

    ReplyDelete
  4. jangan masa susah je kena camtu..masa senang kita ingat orang yang bantu kita kan :)

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.