Frog sound like kitty~ | miss fluffy


Sunday, 24 February 2013

Frog sound like kitty~

Assalamualaikum.

Beberapa hari lepas aku ada tengok berita cerita pasal katak. Taktau la kalau ada yang dah tengok video ni kat YouTube. Apa yang menariknya katak ni bunyi macam anak kucing. Selalu kan bunyi "ong...Ong..ong..." Kali ni lain. Bunyi comel je. Huhu. Geram aku tengok rasa nak picit. Yang belum tengok meh tengok sini. Hehuuu~


Nama katak comel ni Namaqua Rain Frog. Nama pun dah comel. Bhaha. Katak ni boleh jumpa dekat padang pasir di Northern Cape, South Africa.
Ada yang cakap dia bunyi macam squeaky toy? Emmm tapi memang comel. Hukhuk~

Source: YouTube & Daily of the Day

6 comments:

  1. Salam..

    Haa..bunyi die memg mcm squeaky toy la dear..hehehe.

    ReplyDelete
  2. haha..comel2.. mcam nak bela je buat picit2.. hihi

    meow singgah sini ye ^_^

    ReplyDelete
  3. geram3! sbb katak ni nampak comel! pelik pun ada jugak! ^_^

    ReplyDelete
  4. 1st time tengok..comel jer bunyi dia.. :)

    ReplyDelete
  5. anyoonyoonyooo mahu tertipu kalau dgr bunyik mcm ni. haha..

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.