Istimewa Ramadhan: Kurma | miss fluffy


Sunday, 13 July 2014

Istimewa Ramadhan: Kurma


Dah hampir masuk 3 minggu kan kita berpuasa. Kejap je rasa. Bulan paling istimewa berbanding bulan-bulan lain. So tetiba rasa nak buat entry istimewa Ramadhan menurut pandangan aku sendiri. Haha semua orang teruja setiap kali muncul bulan Ramadhan. Bagi aku apa yang ada di bulan Ramadhan tiada di bulan yang lain. Faham? Ok ni contoh nak bagi.

Kurma. 
Bulan selain Ramadhan, jarang sekali aku nak makan kurma. Hampir tak pernah. Tapi bila masuk bulan Ramadhan, hari-hari makan kurma. Haha setiap kali berbuka mesti minum air then ambil kurma dulu. Pada pandangan aku, bulan Ramadhan kurma la yang paling aku cari. Orang lain aku tak tahu. Haha.


Apa yang istimewa lagi menurut pandangan aku? Ha nanti aku story lagi. Kahkah.

8 comments:

  1. sama la..berbbuka cari kurma. sahur pun cari kurma

    ReplyDelete
  2. selamat berpose.... da 3 minggu ni bukak radio dah ada lagu raya fuhh tak sabar nak raya dah hehe

    ReplyDelete
  3. akk selalu makan kurma walaupun bukan bln ramadhan...sunnah nabi

    ReplyDelete
  4. haha! sama lah kita. bulan puasa rasa macam kurma tu sedap sangat-sangat-sangat! bulan2 lain, kalau nampak makan. kalau takde tunggu lah sampai puasa akan dtg. hehe

    ReplyDelete
  5. Kurma memang banyak khasiatnya MF..=D

    ReplyDelete
  6. Aku..tak makan sangat mime..tapi kalau ada buh kcg almond kt tgh, aku makan..tu pun sbb ada kcg tu,huhu

    ReplyDelete
  7. aku bersahur makan kurma je. tu pun dah cukup.

    ReplyDelete
  8. Betul tu..bulan puasa baru nak makan kurma kan..padahal boleh makan bile bile masa je :)

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.