Mandarin punya hal | miss fluffy


Sunday 8 September 2013

Mandarin punya hal

Assalamualaikum.

Muncul kembali. Rasa macam ahli magic je. Kejap muncul pastu lesap. Huhu. Maaf² sibuk sikit. Tak dapat nak tumpukan perhatian pada blog tercinta ni. Huhu>.<

Ok macam sebelum² ni aku masih lagi seorang job hunter. Hehe *sedih betul budak ni. Ok pasal cari keja tu memang lah. Tapi ada satu requirement yang merunsingkan aku. Stress pun hado. Requirements lain dah cantik dah, tiba tang last tu buat spoil mood. 

Apa dia? Preferred language - Mandarin. Berdesup-desup ayat manis keluar dari mulut aku. Haha. Aku bukan nak racist ka apa tapi aku kecewa. Kenapalah awal² tak ambik kursus mandarin kan? At least ada basic dari taktau lansung. Teringat dulu cikgu aku pernah cakap, better ambik kursus mandarin. Itu macam satu bonus untuk kita cari kerja kalau pandai bahasa mandarin. Tapi dulu, dasar otak budak² mana ambik kisah cikgu cakap apa. Memang tak nampak kepentingannya di situ. Adesss.

Dah sekarang tua bangka baru nak menyesal bagai. Tapi rasa macam belum terlambat lagi aku nak ambik kursus bahasa ni. Haha. Apa salahnya belajar bahasa mandarin ni. Aku cuba positifkan diri aku ni. Takmau la berfikiran negatif walaupun kadang² mai juga anasir² jahat tu dalam kepala hotak suci ku ni. Huhu.

Takpe lah, mungkin belum rezeki aku lagi. Sekarang yang penting akau usaha, doa dan tawakal. Kalau dah rezeki nanti sampai lah. Cepat atau lambat je. Allah kan sentiasa dengar doa kita. Aku percaya tu. InsyaAllah:) 



p/s: Wo ai ni. *Boleh tera tu? Hehe.

7 comments:

  1. masih belum terlambat untuk belajar..

    ReplyDelete
  2. paham la sikit2 org ckp sebab ramai jugak member chinese tp nak cakap tu mmg tak lah.. huhu..

    ReplyDelete
  3. owhhhh igt kan limau mandarin tadi, tp mybe kalau nk pndai ckp mandarin kene byk mkn limau mandarin kot?kasi lidah tu lembut sikit haha

    ReplyDelete
  4. masa interview tuh kene cakap wo ai nih..confirm dpt..hehehe

    ReplyDelete
  5. yang best fasal mandarin ni hanyalah limau mandarin, er.. :3

    ReplyDelete
  6. insyaAllah. ada rezeki nanti tu. yg penting usaha.moga berjaya yea.

    ReplyDelete
  7. hu3..krja kt kL je rsanya yg bnyk nk mcm ni =) try la bljar..kot2 pndai bnyak bhasa nnti..inshaa'Allah rezeki tu rahsia Allah..yg pntg brusaha dan jgn cpat ptus asa..

    ReplyDelete

Komen dari anda sangat berharga. Terima kasih atas kesudian anda memberikan respon dan pandangan❤️