Rezeki | miss fluffy


Sunday, 9 February 2014

Rezeki



Setiap daripada kita punya rezeki masing².
Yang sudah ditetapkan olehNya.
Yang penting kita usaha.
Tanpa usaha macam mana rezeki tu nak sampai pada kita.

Tapi bila dah berusaha.
Tak dapat pulak rezeki yang kita minta tu.
Jangan kecewa.
Cuba tengok balik.
Kalau tak dapat apa yang kita mahu,
Mungkin Allah dah gantikan dengan sesuatu yang kita sendiri tak sedar.

Fikir.
 Macam aku.
Minta itu ini semua tak dapat.
Mengeluh.
Tapi aku tak sedar.
Allah dah turunkan rezeki lain pada aku.
Yang lebih baik dari apa yang aku minta.

Syukur.
Itu yang penting.
Kadang² kena renung balik.
Nikmat apa lagi yang Dia bagi tanpa kita sedari.
Nikmat atau rezeki yang takda pada orang lain.
Tapi Allah beri pada kita.

Alhamdulillah.

SnapWidget | Thanks mom for the beautiful roses :) #bestmomintheworld #roses #flowers
Source: We Heart It

7 comments:

  1. alhamdullilah... yg penting kita bersyukur dengan apa yg ada..

    ReplyDelete
  2. Nice sharing . Betul semua tu . Kenkadang kita yang tak perasan sebenarnya . Hehe .

    ReplyDelete
  3. Cantiknya haii ros sekuntum tu subhanallah

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah :) bila rasa down pandanglah org yg lebih malang dari kita :D

    ReplyDelete
  5. Rezeki adalah anugerah dari Allah SWT..kalau nak rezeki lebih,kene usaha..Allah suka orang yang berusaha dan InshaAllah akan dapat rezeki jika kita usaha doa dan tawakal.kasih sayang Allah memberi nikmat kepada kita :) Syukur Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. yup..rezeki tu ketentuan tuhan dan kita tak dapat nak menafsirkan..kadang2 ada gak kes rezeki diberikan tapi akibat tak bersyukur ia di tarik dari tempat lain..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. tak semua apa yg kita harapkan, kita akan dapat..

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.