Truth or lies? | miss fluffy


Sunday, 6 October 2013

Truth or lies?


Dalam hidup ni kan Allah bagi kita pilihan. Dalam menentukan hala tuju hidup. Mana pilihan kita? Baik atau buruk? Benar atau salah? Semuanya terletak pada diri kita untuk buat pilihan.

Tapi kan, yang aku lihat kebanyakannya sekarang lebih menyokong atau mendengar sesuatu yang salah daripada sesuatu yang benar. Bukan aku cakap kosong tapi dari pemerhatian aku sendiri. Cerita² yang berlaku depan mata aku sendiri. 

Contoh aku bagi la, si A tegur si B supaya jangan suka buat fitnah. Tak elok. Dosa besar habaq hang. Tapi si B takleh terima so dia pun buat la cerita kat si C, D, E sampai Z pasal si A ni. Yang si C sampai Z ni pun terus sokong si B. Depa dok syok hentam si A kaw² punya tanpa soal selidik dari kedua² belah pihak. Maka si B tersenyum bangla sebab dia ada supporters 'ngong' ramai. 

Nampak apa yang aku cuba sampaikan? Orang zaman sekarang lebih suka dengar benda yang tak betul dari benda yang betul. Sebab apa? Ntah sebab sedap kot dengar gosip² liar ni. Dah tu boleh sebar cerita pelosok dunia. Maklumlah kemudahan hujung jari. Memang pffftt habis la kan?-_-

Kadang² aku heran. Dah terang-terangan orang itu betul. Berada di pihak yang benar. Lagi ada orang mau sokong pihak yang dah terserlah kepalsuan dia. Aku pun tak faham la kenapa kan. Mungkin dia ada la reason tertentu yang kita taktau. But please use your brain. Jangan simpan buat pekasam.

Percayalah, walaupun kebenaran tu 1000 juta kali pahit tapi itu lah yang terbaik dari 1 pembohongan. Sebab bila berbohong lama² jadi pencuri. Bila berbohong masalah lain pulak akan timbul.

So pilih, hang suka kebenaran atau kepalsuan?

Gambar takde kena mengena dengan entry -_-

10 comments:

  1. kebenaran telah ditutupi oleh kejahilan... sama2lah kita muhasabah diri mnjdi lebih baik dri smlm dan x buat benda tu smua..

    ReplyDelete
  2. nak nyatakan kebenaran tu yang paling susah.. sebab penipuan/kepalsuan dah over shadow kebenaran itu..

    ReplyDelete
  3. dunia akhir zaman mmg camtu. tapi kebenaran akak terbukti juga akhirnya. hanya menunggu masa dan tikanya

    ReplyDelete
  4. sbagai pendengar, kita kna siasat dulu bnda tu betul or tak, x bleh percaya membabi buta..

    anyway, "tersenyum bangla"..??? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tersenyum bangla..term baru..wahaha :P

      Delete
  5. dengar cerita dua2 pihak baru boleh nilai mana satu betul dan mana satu salah, tapi kalau dengar cerita sebelah pihak je agak bias kt situ.. btw, siapa yg suka dengan benda yang dibuat2 tapi sebenarnya tak ada pun.

    ReplyDelete
  6. salam...

    biasela tu kan...tu la namanye manusia..
    dalam Al-Quran pon Allah da bgtau, adakala sesuatu perkara tu kita xsuka tapi ia baik utk kita,dan ade sstgh prkra kita suke tapi ianya xbaik utk kita..Allah lebh tahu segalanya..

    terima yg benar walaupun pahit utk dterima...huuuuu

    ReplyDelete
  7. walaupun kebenaran tu menyakitkan..tapi kebenaran la pilihan terbaik..hihi

    ReplyDelete
  8. ofkoslah sukakn kebenaran =) he3..biasalah 2..kalau dah dri dia xpuas hti dgn orang lain..pasti bt crita la..kesimpulan dia sng je..iman xkuat..

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.