Kau pemalas? | miss fluffy


Tuesday, 17 June 2014

Kau pemalas?

Kau tak mampu atau kau pemalas?
Bergerak seinci kau rasa berat?
Sedangkan itu tanggungjawab kau.

Kalau dikatakan tak mampu.
Sihat nampaknya.
Gosip tak menentu.
Mustahil dikata tak mampu.

Jadi kau pemalas?
Jangan naik hantu bila kau dikata begitu.
Mungkin ada benarnya.
Nasihat aku, bila orang minta sesuatu.
Kau jangan jadi kayu.
Buat-buat tak tahu.
Tak mahu ambil peduli kononnya.

Jadi,
Kau tak bertindak.
Biar aku yang bertindak.
Halau 'lalat-lalat' kau.

p/s: Hehe siapa pening baca harap maaf. Entry paling menyampah untuk kayu. Hoho

8 comments:

  1. hehe. cx faham apa yg cuba disampaikan. cx pon prnh alami brhpn org2 mcm ni. huhu sabar jelah

    ReplyDelete
  2. Sabar2.. nie mst dak2 opis kan.. biasela kalau kita berada dalam opis..

    ReplyDelete
  3. ni entry orang marah ni...sabar ye Mimi..hehe

    ReplyDelete
  4. Janganlah jadi pemalas..satu kerja pun tak jadi gitu.

    ReplyDelete
  5. wah siapa pulak yang buat awak naik angin ni :)

    ReplyDelete
  6. marah kat sape tuh? walaupun pening baca, tp motif nyer jelas.

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.