Apa nak jadi.......................? | miss fluffy


Monday, 2 June 2014

Apa nak jadi.......................?


Dalam seminggu macam-macam berita gempar yang kita dengar. Dera anak, kelar budak, rogol, bunuh etc. Takut, ngeri! Rasa tak selamat bila keluar. Ibu bapa yang ada anak-anak kecil pun mesti rasa insecure nak bawak anak-anak keluar. Manusia sekarang makin ganas. Makin menjadi-jadi buat perkara yang tak terjangkau dek akal. Sanggup dera anak sampai mati, kelar anak kecil yang taktahu apa-apa! Sumpah ngeri.

Kadang-kadang aku terfikir, makin maju negara kita ni makin canggih teknologi makain tinggi bangunan makin manusia tiada hati perut. Heartless sangat! Mungkin sebab kita tak jaga yang satu tu. Hubungan kita dengan Pencipta kita. Kalau kita jaga hubungan kita dengan Dia, mungkin semua ni boleh dikurangkan. 

Ntah. Makin hari makin kejam aku rasa berita keluar. Sampai kadang-kadang aku sendiri tak sanggup nak tengok. Tak sanggup nak baca.

Take care of yourself. Take care of your family. Bila rasa macam nak hilang pertimbangan, sila istighfar banyak-banyak. Ingat, kita ada agama. Ada Allah. Cari ketenangan melalui Dia, bukan cari kemusnahan.

Sebak:face29:

ps: Kejam sampai takut nak letak gambar apa-apa. Takut nak tengok.

9 comments:

  1. hurmmm...jaga diri sendiri saja lepas ni

    ReplyDelete
  2. macam dunia sekarang..semakin kejam :(

    ReplyDelete
  3. betul tu mimie...kalau kita kembali pada Islam mesti tak jadi perkara-perkara macam ni...semoga Allah lindungi kita semua :)

    ReplyDelete
  4. takutkan.. tambah yang ada anak.. kene jaga elok2.. anak2 tak boleh biar berseorangan..

    ReplyDelete
  5. takut nk keluar rumah waktu malam.. macam2 hal boleh jadi

    ReplyDelete
  6. betul.. sekarang ni kena berhati-hati sangat sangat sangat sangat

    ReplyDelete
  7. ye, Ros pun agak terkejut sengan macam -macam berita yang terjadi.. lepas satu, satu pula...

    ReplyDelete
  8. moga kita dilindungi Allah SWT dari perkara macam ni.

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.