Bodoh sombong. | miss fluffy


Monday, 23 December 2013

Bodoh sombong.




Sentap kalau orang gelar kau 'BODOH SOMBONG'?
Kasar kan bahasa? Maaf.
Tapi mungkin ayat sentap ni la yang sesuai untuk kau.

Kau berlagak.
Kau cakap macam semua benda kau tahu.
Kau taknak terima pendapat orang.
Kau cakap main serbu.
Kau buat tak fikir.
Kau rasa kau saja yang betul, orang lain semua salah.
Kau takdak budi bahasa.
Kau kurang ajar.
Kau sentap lagi?
Biar.

Hakikatnya,
Kau taktau apa-apa.
Kau cuma pura-pura tau segala.
Dan aku rasa tanpa bantuan orang-orang macam kami,
Aku rasa kau takkan boleh berdiri ditahap kau sekarang.
Sebab kau taktau apa-apa.

Tolonglah. 
Cakap berdegar-degar.
Kau hebat, kau awesome.
Padahal di mata kami.
Kau hanya tin kosong.
Bunyi je kuat tapi takda apa-apa.

Kesian kan?
Aku kesian orang macam kau.

16 comments:

  1. minta2 akk tak termasuk dlm golongan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la saya pun akak..mintak dijauhkan dri golongan cmni..cuba baiki diri wlpn kdg2 rasa sentap dgn perangai org mcm ni..

      Delete
  2. akak pon minta2 x tergolong dalam golongan camtu,,.,hyuhu

    ReplyDelete
  3. ah betol memang tak berapa nak boleh masuk dengan org yang bodoh sombong macam ni, Selalu gak jumpa

    ReplyDelete
  4. wow wow woww... marah benor ni...

    ReplyDelete
  5. ada sesetengah orang, dia x sombong, cuma pemalu nk berinteraksi tapi disalah ertikan sebagai sombong.. acane tuh..? heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pemalu dgn sombong tu kita boleh beza tau..kalau betul dia pemalu takpe..boleh terima..ni tak, memang la kurang malunya + ego tinggi sgt..huhu

      Delete
  6. jauhkan lah kita dari sifat yg mcm ni.. dan jauhkan lah kita dari org2 yg sebegini.. stress ohhh..

    ReplyDelete
  7. kesiann.. kadang org mcm ni diorang x sedar yg diorang tu bodoh tapi sombong.. huhu..

    ReplyDelete
  8. fuh.sentap ati mak, nyahhh...huhu ;p

    tp mmg kesian...nth utk per perlu ksombongan dlm diri ni..semua org sama je kot
    tp yg beza cuma amalan & ilmu..

    mmg kesian utk org yg ada pnyakit sombong tu..sabau je la ye

    ReplyDelete
  9. Mmg kesian dgn org mcm ni.. jiwa dia x tenang sebenarnya.. jiwa kacau.. :D

    ReplyDelete
  10. salam...garangnye kak...takot...hehe salam berkenalan

    ReplyDelete
  11. ini kes orang beraksi di tempat kerja kaa???hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. kasihan betul kat orang yang bodoh sombong ni.. dibenci oleh semua orang juga..

    ReplyDelete

Komen buat anda lebih hemsen dan cantik seperti Action Kamen dan Misae. Jadi, sila tinggalkan komen anda.